Въпреки че светът на SEO оптимизацията винаги е бил динамичен, линк билдинга е един от малкото фактори, които все още остават толкова актуални, колкото винаги. Освен това нито един уебсайт не може да управлява SERP без да има добър линк билдинг профил.
От самото начало Google беше доста ясен относно обратната връзка. Бек линковете трябва да са естествени и никога да не се купуват. Това е така, защото Google смята препратките за един от най-ценните сигнали за авторитета на уебсайта и когато линковете са поставени изкуствено или купени, тогава това играе на системата на търсачката лоша шега.
Ето защо Google предприема мерки, за да гарантира, че всички изкуствени връзки са идентифицирани и анулирани. В момента Google всъщност има AI, който специално се насочва към неестествени препратки и информира търсачката за това. Това беше всичко, за което се отнасяше Link Spam Update в края на 2022 г.
Въпреки това, истинският линк билдинг или придобиването на връзки чрез законни средства не е невъзможно. Всъщност получаването на правилните обратни връзки за вашия уебсайт изисква само използването на правилните методи и можете лесно да създадете обратни връзки за нула време.
И така, ето 8 метода за създаване на обратни връзки, които трябва да използвате през 2023 г. Ако смятате, че те изискват твърде много усилия и не са достатъчно „Направи си сам“, винаги можете да използвате услуги за SEO линк билдинг, за да гарантирате, че вашите връзки са изградени до съвършенство .
1. Обхват и представяне на подходящи уебсайтове
Първият и често считан за най-добър метод за линк билдинг все още остава същият. Просто се свържете с уебсайтовете, които са подходящи за вашата индустрия. Въпреки че това е един от най-старите методи за увеличаване на обратните връзки за вашия уебсайт, техниката на представяне е най-важната.
Въпреки това, преди да започнете да изпращате имейли на уебсайтове, за да осигурите обратна връзка, е наложително да анализирате дали придобитите обратни връзки от тези уебсайтове дори ще бъдат достойни за вашия обхват. Има няколко показателя, които трябва да имате предвид за този „одит на уебсайт“. Те включват:
- Авторитет на домейна
- Възраст на уебсайта
- Структура на уебсайта
Въпреки това, най-важният фактор, който трябва да гарантирате, е, че всеки уебсайт, който достигате, трябва да бъде напълно легитимен. Това означава, че на тези уебсайтове не се използват тактики тип черна шапка.
След като сте направили кратък списък с уебсайтовете, които да достигнете, създайте представяне, което е в съответствие с вашата марка и бъдете ясни относно вашето предложение. Не забравяйте, че се стремите да предоставите стойност, а в замяна ще изграждате обратни връзки, така че се уверете, че представянето ви е възможно най-добро за вашата цел.
2. Намерете повредени връзки на конкуренти
Винаги бъдете нащрек за повредени връзки на вашите конкуренти. Тези възможности са не само оптимални за получаване на обратна връзка, но също така могат да ви помогнат да установите връзка със съответните уебсайтове. Процесът е относително прост.
Просто продължавайте да анализирате уебсайтовете, които вашите конкуренти използват, за да поставят своите препратки. Всеки път, когато видите неработеща връзка, можете да се свържете с уебсайта, за да актуализирате неработещата връзка, като премахнете обратната връзка на вашия конкурент и поставите вашата.
Въпреки че на пръв поглед това може да изглежда като досадна задача, имайте предвид, че това все още е един от най-популярните начини за получаване на качествени бек линкове за вашия уебсайт.
3. Свържете се с несвързани споменавания на марки
Това е друга стратегия за увеличаване на обратните връзки, която изисква много онлайн рисърч. Въпреки това, точно както предишната стратегия, тя работи елегантно, за да получите добри обратни връзки за SEO оптимизация. Идеята е да откриете страници, където вашият уебсайт е споменат, но не е свързан.
След като намерите страница, която ви е споменала без обратна връзка, всичко, което трябва да направите, е да се свържете с редактора или администратора, за да превърнете споменаването на вашата марка в котвен текст, сочещ към началната ви страница. Този метод за увеличаване на бек линковете не само ще гарантира, че повече уебсайтове поставят обратни връзки, сочещи обратно към вас, но също така ще ви помогне да установите комуникация с уебсайтовете, подходящи за вашата ниша.
4. Научете какво работи от анализа на конкурентите
Изграждането на връзки никога не е било точна наука. Поради това е важно да сте наясно какво работи и какво не. Освен това, тъй като Google продължава да предлага по-нови актуализации почти всеки месец, това, което е работило вчера, може да не работи непременно днес.
Въпреки това, следенето на вашите конкуренти, за да усъвършенствате собствената си стратегия, винаги е добър съвет. Познавайки стратегиите, използвани от вашите конкуренти, можете да прецените кои стратегии са най-успешни и кои стратегии може да не работят. Въпреки че това също може да зависи от нишата на вашия собствен уебсайт и цялостното му присъствие в SERPs.
Потопете се дълбоко в работата на уебсайтовете на вашите конкуренти, особено тези, класирани в топ 10. Съдържанието е първият приоритет, ако искате вашите уеб страници да се класират нагоре. Колкото по-полезно е вашето съдържание за вашите потребители, толкова по-вероятно е то да доминира в SERP, според актуализацията на полезното съдържание .
Придобитите обратни връзки на вашия конкурент също трябва да ви осигурят представа за стратегиите, които те може да се използват. Може да има различни причини зад високото им класиране, но ако можете да ползвате тактиките им и да ги приложите към собствения си уебсайт с правилната визия, бихте могли да замените вашите конкуренти и да оглавите SERPs.
Друга често срещана стратегия, която може доста лесно да приложите, е да преследвате уебсайтовете, които вашите конкуренти използват, за да поставят своите препратки. Това може да ви помогне да получите обратни връзки от домейни, подходящи за вашата ниша.
5. Създайте свързващи активи
Въпреки че вероятно сте чували фразата „Съдържанието е крал“ милиони пъти, тя е особено вярна, когато искате да създадете свързващ актив. Идеята е да създадете стойност на уебсайта си, която не само привлича вашите потребители, но и всички важни заинтересовани страни от вашата индустрия, но също така ги насърчава да я споделят.
Свързваем актив може буквално да бъде всичко от съдържание или отделна информация, съдържаща се във вашия онлайн проект. Идеята е да се предостави информация, която не може да бъде намерена лесно никъде другаде. Най-популярният пример за свързан актив е този на инфографиките, които се считат за скъпоценен актив от информация, обобщена в едно изображение. Тъй като притежавате правата върху активи с възможност за свързване, вашият уебсайт се споменава всеки път, когато се цитира информация от него.
С други думи, това е един от най-добрите методи за получаване на качествени бек линкове за вашия уебсайт. Съответните уебсайтове ще се радват да предоставят обратни връзки в замяна на използването на вашето съдържание, ако не могат да намерят алтернативи.
Това обаче също така означава, че вашето съдържание трябва да бъде олицетворение на това, че сте изключително добри в нещо.
6. Блогове за гости
Гост блоговете бяха и все още остават един от най-добрите методи за получаване на висококачествени линкове. Уверете се обаче, че имате правилните елементи, когато пишете своя блог за гости. Методът за блогване на гости е доста прост. Подхождате към уебсайт, който има блогове, подходящи за вашата ниша.
След това създавате съдържание, което не само включва обратна връзка към вашия собствен уебсайт, но също така съдържа ключови думи, които са подходящи за вашата марка, но не са директно насочени от вашите цели за SEO оптимизация.
Най-добре е да не използвате ключови думи, на които търсите уебсайта си, за да сте сигурни, че в крайна сметка няма да се конкурирате с вашия блог за гости.
Също така се уверете, че съдържанието, което пишете за публикуване, е с изключително качество. Трябва да следва системата за полезно съдържание и също да работи на базата на Double-EAT (или EEAT). Създаването на страхотен блог допълнително ще увеличи шансовете ви да публикувате блога си на уебсайта, както и ще помогне на уебсайта ви да се класира нагоре.
Тъй като вашият блог за гости ще бъде блог извън страницата, не можете директно да рекламирате продукта си. Вместо това осигурете балансирано изследване, което насочва читателя към по-добро решение. Колкото по-балансирана е вашата статия, толкова по-естествена ще изглежда вашата обратна връзка за Google.
Правилният блог за гости не само ще ви осигури трафик, но също така трябва да издигне уебсайта ви нагоре в SERPs.
7. Станете източник за репортерски емисии чрез HARO.
HARO (Help A Reporter Out) е една от малкото платформи, където легитимните препратки могат да бъдат осигурени без заплащане. HARO всъщност е платформа, която позволява на репортерите да намират информация от хора и да удостоверяват автентичността на техните доклади.
Когато се регистрирате като източник в HARO, ще можете да намерите множество ниши, където репортерите търсят информация. Като собственик на собствена марка ще имате множество прозрения, които тези репортери търсят. Можете също така да предоставите информация, която сте открили чрез собствено проучване.
След като предоставите информацията на HARO, можете просто да им кажете да включат бек линк в статията си. Честито! Току-що получихте висококачествен бек линк.
8. Включете се в събития и проекти.
Една от най-мощните стратегии за изграждане на връзки през 2023 г. е да се включите в собствената си общност чрез събития и проекти. Извършването на CSR със сигурност ще осигури много повече бек линкове.
Уверете се обаче, че всяко събитие или проект, който предприемате като организация, е подходящ за вашия собствен продукт или услуга. Можете също така да изберете да спонсорирате различни събития, за да спечелите повече доверие и известност.
Популярен метод за получаване на обратни връзки чрез събития и проекти е да актуализирате банера на началната си страница с новото начинание. Всеки, който кликне върху банера, трябва да бъде отведен до страницата на събитието/проекта. По-голямото ангажиране с общности във вашата близост първо ще осигури на уебсайта ви много препратки от местните новинарски уебсайтове.
Не забравяйте, че участието в събития и проекти винаги трябва да бъде добре обмислена стратегия, така че се уверете, че имате перфектния план за игра, преди да започнете да инвестирате, било то като спонсор или организатор.
Заключение:
Сега, когато имате куп стратегии за линк билдинг, от които да избирате, можете да оформите идеалния път, за да гарантирате, че вашият уебсайт ще започне да управлява SERPs. Успех и приятно линкване!