Меню
FMedia
Тайната за високо класиране в конкурентна ниша

Тайната за високо класиране в конкурентна ниша

Повечето SEO съвети изглеждат горе-долу така:

Намерете ключови думи с голям обем, но с ниска конкуренция и се опитайте да се класирате за тях.“

Това може да е добър съвет за начинаещи, но вие имате много по-големи цели ...

Вие искате да сте най-добрите и най-популярните в това, което правите ...

Вие искате да ПЕЧЕЛИТЕ много!

Няма много добри причини да не си най-големият в своето пространство.

И така, как ще го постигнете?

Огромната стойност на SEO (оптимизацията на сайтове за търсачки)

Първо, трябва да разберете наистина колко ценно може да бъде SEO.

Например, знаете ли, че инструмента Ahrefs може да ви покаже прогнозната цена за органичния трафик, ако трябва да го плащате с Google Ads?‎

Ето няколко примера за прогнозна стойност на трафика за някои големи (не най-големите), световни уеб сайтове:

Nerdwallet – 77.6 милиона долара
Thewirecutter.com - 5,1 милиона долара
Datingadvice.com - 908 000 долара

Добре де, ще ме апострофирате, че ние сме в България. Ок – ето тогава и малко български резултати:

Mobile.bg – 700 000 долара
Dnevnik.bg – 212 000 долара
Framar.bg – 94 300 долара

Знаете ли, че тези прогнозни стойности за трафик са НА МЕСЕЦ?

Можете ли да си представите, че получавате стотици хиляди или милиони долари на месец безплатен трафик от Google само като публикувате силно съдържание + SEO?

Така че въпросът е как да се състезавате в много конкурентна ниша?

Как да спечелим в конкурентна ниша

Има много неща, които да кажа за това, но първата част започва с това как дори подхождате към SEO.

Ето 4 тактики, които ще ви помогнат да доминирате:

1. Започнете с настройка и план за победа

Сигурен съм, че и друг път сте чували подобни съвети, за това как трябва да планирате. Е, не е случайно.

В крайна сметка искате да се класирате за най-конкурентните ключови думи във вашата ниша и трябва да започнете наистина да планирате, с правилната нагласа.

Дайте си сметка, че сте започнали това начинание за да спечелите. И тогава се заемете с оптимизацията на сайта.

2. Поставете си задача да направите най-добрия, най-бързия, най-полезния, най-интересния и най-авторитетния уеб сайт от всички останали в нишата

Google обича авторитети. Когато сайтове като Wikipedia или Mashable пуснат нова статия, тя веднага се класира напред и получава SEO сила заради показателите, които техният сайт притежава не случайно.

Няма да е лесно, кой е казал че ще е лесно, напротив – ще бъде трудно, но интересно и едно голямо предизвикателство.

За да сте едно от големите кучета, трябва да създавате доста съдържание и то не какво да е, а най-доброто, това е.

3. Насочете се към най-трудните ключови думи СЕГА

Повечето хора избягват наистина конкурентни ключови думи, но това не винаги е най-добрата идея.

Оценката на трудността на ключовите думи често е неточна - понякога ключовите думи са много по-лесни за класиране, отколкото смятате (а понякога и по-трудни).

Сега, тук има нещо много важно, което трябва да запомните. Обикновено най-трудните думи са много общи и почти никога не са подходящи и не водят до конверсии (разбира се, че това не винаги е така). Но, ако вие искате да си купите „MacBook Air”, това ли ще напишете или „лаптоп”?

Друго изключително важно нещо е, че ако объркате ключовите думи, след това вече нищо няма да има смисъл и никога няма да постигнете желаните резултати.

Вместо да разчитате само на трудността на ключовите фрази като окончателен показател, можете да се насочите към такива, които имат смисъл за вас.

Един добър оптимизатор винаги би могъл да направи анализ на ключовите думи и да открие най-важните за вас и вашия бизнес (семантично ядро).

Започнете да изграждате съдържанието си сега, но бъдете реалистични за това колко време може да отнеме класирането.   

4. Съсредоточете се върху това наистина да направите своя сайт по-добър от всеки друг

Трябва да се поставите в обувките на вашите потребители. Какво би ги накарало да изберат вашия сайт пред конкурентите ви?

Разгледайте по-голямата картина, включително уеб дизайна, потребителско изживяване, ползваемостта, времето за зареждане и разбира се качеството (полезността) на съдържанието. Уверете се, че цялото онсайт SEO на вашия сайт е така, както трябва да бъде.

Заключение

Ако изработите вашата SEO стратегия с подобни мисли и нагласи, то е много вероятно да успеете. Може би е тук момента, в който трябва да ви кажа, че не е добре сами да се опитвате да оптимизирате вашия уеб сайт. Както би могло да ви донесе големи ползи, то ако не се направи правилно и от професионалисти, може много бързо да ви срине бизнеса, понякога и безвъзвратно...

Споделяне:
admin

Николай Стоянов

SEO експерт в WebsiteDesign с дългогодишен опит в разработването и прилагането на линкбилндинг и brand awareness стратегии за корпоративни и крайни клиенти с цел повишаване видимостта на сайта, пред повече потенциални клиенти, налагане и разпознаваемост на бранда.

2 коментара

  1. Много полезна и добре структурирана статия! Браво ще я приложа в моя сайт за изкупуване на коли и имоти

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Copy link
Powered by Social Snap