Меню
FMedia
Как да разнообразите менюто си по време на карантина?

Как да разнообразите менюто си по време на карантина?

Карантината не е най-подходящото време за закупуване на храна в огромни количества. Защо?

Първо, съвременният хранителен пазар е богат и разнообразен, не бива да се ограничавате в закупуването на голям брой еднотипни продукти. Сега е моментът да помислите за възможно най-голямото разнообразие на вашето меню. Какво ви е необходимо, за да поддържате доброто си физическо и емоционално благополучие!

Вероятността сами да изядете целия голям обем от еднотипни продукти, които сте закупили е малка. Но шансът тези продукти да не са достатъчни за възрастните хора или тези, които не могат често да отидат в магазина, се увеличава значително.

Най-ефективният начин да се справите с вълнуващи мисли като „ами ако храната няма да бъде достатъчна скоро ?!“ е да съставите меню за 2-3 седмици предварително. Дори примерен списък на ястия ще ви помогне да се уверите, че не се нуждаете от 10 кг макаронени изделия, а само 2-3 опаковки, не чувал с брашно, а 2 кг различни видове брашно от зърнени култури и дори бобови растения за нови кулинарни експерименти.

Карантината е най-доброто време за преглед на хранителните ви навици. Започнете да готвите у дома, научете се как да приготвяте вкусна и здравословна храна, яжте три пъти на ден. Според диетолозите, храненето има значителен ефект върху настроението и състоянието на човека. Предлагаме ви списък с продукти за поддържане на устойчивост по време на карантина.

Бананът е тропически плод с високо съдържание на аминокиселини, които влияят върху производството на серотонин - хормонът на щастието. В допълнение, той съдържа витамин В6, който има положителен ефект върху нервната система.

Ядки и семена - те съдържат голямо количество полиненаситени мастни киселини Омега-3, витамин В6 и селен. Тази комбинация от полезни елементи перфектно активира работата на мозъчните клетки.

Аспержи, копър, спанак, зелен лук, зеле (от всякакъв вид) - те съдържат голямо количество фолиева киселина, което влияе върху общото състояние на организма. От тези продукти можете да приготвите много вкусни и полезни ястия. Задължително ги включете в менюто си.

Цитрусовите плодове - съдържат голямо количество витамин С, който допринася за синтеза на норепинефрин - вещество, отговорно за тонуса, вниманието и жизнеността.

За храносмилането диетолозите също препоръчват да ядете повече фибри: зърнени храни, зеленчуци и плодове. Ако ви е трудно да се отпуснете в края на деня, препоръчваме да пиете чай от лайка, мента или маточина.

Хората масово разграбват макаронени изделия и консерви от рафтовете на магазините. Но ако сте свикнали с други храни и не сте готови да превърнете карантината си в диета на нелюбими и най-важното - не много здравословни продукти, тогава има решение. Можете да си поръчате доставка на храна до дома.

Пица или суши, това е въпросът!

Ако ви е омръзнало да ядете еднообразни храни, от време на време можете да поръчате пица, суши, пайове или бургери. Въпреки, че пицата е обявена за враг на здравословното хранене в съвременния свят. Отдавна и трайно тя е в списъка на junk food заедно с хамбургери и хот-дог от fast food.

Междувременно ситуацията с пицата не е толкова еднозначна. Приготвена на базата на добро тесто и използвайки здравословни съставки е напълно приемлива част от здравословната диета. Това важи особено за пицата с морски дарове, вегетарианската пица. За някои такава пица е напълно приемлива на вкус и затова е отличен начин да „доставите“ полезни хранителни съставки на тялото. Основното нещо е да не злоупотребявате, защото пицата е доста висококалоричен продукт. За да не прекалявате с количествата, foodpanda предлага доставка на пица в София. При поръчката на храна, изяждате само това, което сте си поръчали, няма допълнителни порции и така ще си спестите няколко калории.

Колкото до суши, веднага трябва да отбележим, че правилно приготвеното суши е здравословно и изключително питателно ястие. То включва морска риба (риба тон, змиорка, сьомга и др.), богати на витамини, макро  и микроелементи. Основната стойност на морските дарове е високото съдържание на омега-3 мастни киселини, които осигуряват ползите за организма.

 И не забравяйте, яжте много салати и плодове.

Споделяне:
admin

Румяна Колева

Не мога да се опиша като един от най-добрите създатели на съдържание, но със сигурност съм човек, който силно се отдава на това, което прави и го прави с много вложени чувства, в резултат на което често се получава нещо прекрасно...

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Copy link
Powered by Social Snap