Меню
FMedia
Лов на духове – когато никой не знае какво не е наред с колата ни

Лов на духове – когато никой не знае какво не е наред с колата ни

В последните десетилетия технологиите намират все по-голямо приложение и в автомобилния свят. Колите продължават да се задвижват механично, но в тях са вложени иновативни технологии, без които не могат да функционират правилно.

С навлизането им обаче по автомобилите се появяват проблеми, които не е възможно да се отстранят само с ключ и отвертка, а често дори и откриването им се оказва трудно. Тогава, когато с просто око никой не може да разбере какво не е наред с колата, на помощ идва пак технология – компютърната диагностика.

Защо е важна компютърната диагностика?

Има моменти, в които като водач на автомобил усещате, че нещо не е наред с колата ви, но стандартните ви проверки не могат да покажат къде се крие проблемът. Именно тогава се появява и необходимостта да подложите автомобила на компютърно диагностициране. Това става в специализирани сервизи и само така може да бъде проверена работата на автомобила изцяло.

Основната задача на диагностичния тестер е пълноценното сканиране на цялата система и установяване на евентуална неизправност. Ползите от процеса са няколко:

  • Откриват се не само видими, но и скрити проблеми;
  • Получава се достоверна и надеждна информация за текущото състояние на автомобила;
  • Служи като превантивна мярка за идентифициране на скрити дефекти;
  • Предотвратява скъпите и сложни ремонти;
  • Осуетява риска от неизгодна сделка при закупуване на автомобил втора ръка.

Какви проблеми може да отчете диагностиката на автомобила?

След извършване на диагностициране с компютър най-често се установяват проблеми, свързани с:

  • Паленето на колата – слаб волтаж в акумулатора, проблеми с датчиците и др.;
  • Климатика и климатроника – загуба на хладилен агент, дуо вентили или повредени клапи;
  • Горивната система – преразход на гориво, загуба на мощност;
  • Електрическата система – прекъсната верига, повреден датчик и др.;
  • Функция на кормилното управление – вибрации във волана, шум при въртенето му.

Трябва да знаете, че компютърната диагностика определя сегашното състояние на автомобила и отстранява софтуерни проблеми. Тя не може да премахне различните механични проблеми. Освен това, проверката на електрическата система е невъзможна без наличието на диагностични уреди. Затова този вид диагностика се прави само от специалисти с помощта на съвременна техника.

За още по-бързо откриване на скрити проблеми модерните автосервизи предлагат и друг вид диагностика – с термокамера.

Какво може да се провери с термокамера?

Приложенията на термичните камери в автомобилната индустрия са много и технологията продължава да разширява обхвата си.

Основното предимство на термокамерата е, че позволява да се виждат топлинните профили на тестваните елементи. Това става безконтактно, без да има нужда да се монтират проводници и сензори и така се спестяват време и средства.

С термокамерна диагностика може да се открие:

  • Неработещ цилиндър в двигателя

В много случаи трудни за откриване са неработеща дюза или бобина при диагностициране по стандартен начин. С термокамерата се вижда дали има запушен катализатор, или DPF филтър, ако температурата им на входа и изхода е различна.

  • Спукан интеркулер

Когато се подава газ, през спуканото място излизат най-много газове. Там температурата е по-висока. Това се отчита чрез термокамерата и така се разбира къде е  спуканото място.

  • Проблеми в електрическата система

Без помощта на термокамера трудно биха се открили утечки, хлабави контакти в буксите на електрическата инсталация или прекъснала клетка в акумулатора.

При поява на шум в лагера причината е падналата му циментация. По-голямото триене повишава температурата на лагера, което се вижда с термокамерата. С подобна диагностика ще добиете представа за състоянието на лагерите на колелата, на скоростната кутия, раздатката и диференциала.

Проверката с термокамера лесно ще покаже какво предизвиква шумовете при задвижването на вентилаторния ремък, като се проверят ролките му, водната помпа, алтернатора и лагерите на компресора на климатика.

  • Проблеми в охладителната система

Бързата проверка с термокамера може да установи как работи водният радиатор, електрическата водна помпа, перките, има ли блокирал термостат, има ли запушени маркучи и др.

  • Некоректни реглажни настройки

Ако при тръгване на автомобила воланът дърпа на една страна, вероятно има разбит накрайник, шарнир или скъсан тампон. Причината обаче не се разбира веднага, а чак след като изминете разстояние от поне 10-20 км.

Това се дължи на некоректен реглаж, поради който гумите загряват различно. Това най-точно ще се установи от термокамерата, която ще покаже различната температура във вътрешната или във външната част на гумата и в кое колело е проблемът.

Диагностиката с термокамера помага да се установят и проблеми в разпространението на въздуха в климатичната система, причините за изкривяване на спирачните дискове и др.

Тогава, когато ви се струва невъзможно да разберете какво не е наред с колата ви, на помощ идват съвременните методи за диагностика. Съчетани със стандартните методи, те дават възможност автомобилът ви да „открие” всичките си проблеми, за да бъдат отстранени навреме и той да продължи да функционира нормално.

Споделяне:
admin

Румяна Колева

Не мога да се опиша като един от най-добрите създатели на съдържание, но със сигурност съм човек, който силно се отдава на това, което прави и го прави с много вложени чувства, в резултат на което често се получава нещо прекрасно...

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Copy link
Powered by Social Snap