Меню
FMedia
Наръчник за здравословен обяд в кутия

Наръчник за здравословен обяд в кутия

В днешната статия ще разгледаме една тема, която става все по-актуална не само сред учениците, но и работещите в офис. Носенето на храна от вкъщи се превръща в своеобразен ритуал, който има не само здравословни предимства, но и своето финансово отражение. Ако искате да научите някои хитрини за приготвянето на обяд в кутия, то този материал е за вас!

Какви са предимствата на обяда в кутия

Разбира се, едно от най-големите предимства, когато става въпрос за обяд в кутия, е, че храната, която консумираме, е домашна, разнообразна и хранителна. Наясно сме със съставките, сами определяме менюто за деня и можем да се съобразим изцяло със своите предпочитания.

Не е за подценяване и финансовата част. Носенето на храна от вкъщи е не само здравословно, но и бюджетно решение за всеки, който предпочита вкуса на домашната храна пред тази от заведенията. Да, със сигурност приготовлението отнема време, но веднъж щом изградим навик - нещата изглеждат далеч по-лесни и забавни! Можем да опитваме нови рецепти, да включваме повече сезонни продукти и да се наслаждаваме на храната
истински.

Кой най-често си носи обяд от вкъщи?

Често, когато споменем обяда в кутия, се сещаме за учениците. Те попадат в една от групите, които най-редовно си носят храна от вкъщи. Именно родителите, които искат да са сигурни, че децата им консумират полезна храна и избягват нездравословните предложения около училище, са започнали да приготвят кутии за учениците сутрин.

Така децата се научават да ценят вкуса на домашната храна, а и ястията са съобразени изцяло с предпочитанията им - нещо, което е невъзможно при училищното хранене по базово меню за всички.

Голяма част от работещите и особено тези, спазващи хранителен режим, също се възползват от многото предимства на носенето на храна в кутия. По този начин се спестява време в чакане по опашки и обедната почивка се превръща наистина във време за презареждане и разговори с колегите. За спазващите хранителен режим, от друга страна, е особено важно да са наясно с произхода на храната, която консумират, нейното точно количество и ползи.

В следващите редове сме представили няколко стъпки, които ще ви помогнат да започнете своето пътуване в т.нар. изкуство на носенето на храна от вкъщи.

Photos by Ella Olsson on Unsplash

Стъпка 1. Купете си подходящи съдове за съхранение

Удобството е една от най-съществените стъпки в приготвянето на храна от вкъщи. Никой не иска разтекла се супа в чантата. Не правете компромис с качеството на съдовете, в които ще съхранявате обедните предложения. Това могат да са стъклени, пластмасови или метални кутии, термоси (за супички), буркани и хартиени пликове.

Мислейки в дългосрочен план, е добре да вземете кутии, които имат включени прибори за многократна употреба, или пък да си закупите отделен комплект, който да носите в чантата си.

Стъпка 2. Планирайте менюто предварително

Съветваме ви да направите списък с всички ястия, които харесвате. Преценете кои от тях са подходящи за транспортиране в кутии за съхранение. Така лесно можете да помислите какво ви се хапва през следващата седмица, съобразявайки се със списъка си за пазаруване за седмичното меню и у дома. В някои от дните, когато готвите нещо за вечеря, можете да увеличите порцията, така че да стигне и за обяд на другия ден.

Наблегнете върху сезонните плодове и зеленчуци. Не се страхувайте да опитате нещо ново, което ще ви засити и ще ви даде нужната доза полезни витамини и минерали. Стремете се към балансирано хранене, съчетаващо протеини, въглехидрати и белтъчини.

Стъпка 3. Пригответе си заготовки

След като вече сте преминали през стъпка 2 ще видите колко лесно и бързо е да изпълните и следващия етап. Освен ако няма да използвате останалото от вечерята хапване, можете да приготвите от вечерта заготовки (пилешки гърди, варива, консерви) или директно да сготвите за следващия ден. Така преди работа или училище ще трябва само да сглобите своята кутия.

Препоръчително е, когато приготвяте салати или друго ястие със зеленчуци, да го направите сутринта, за да се запази свежестта. Ако предпочитате готвени ястия, тогава сложете в хладилника си нарязани лук, моркови и пипер. Не забравяйте, че приготвянето на храна от вкъщи е един чудесен начин да не се разхищават остатъците от храна у дома.

Идеи за здравословни предложения

На финал събрахме и няколко конкретни идеи за това какво да включите в обедното си меню. Подходящи този сезон са: пица с блат от карфиол, пълнени пиперки с кайма, кюфтета от леща, гъби с ориз, фаджита, печени картофи с грах и морков, пилешко месо с ориз и броколи, паста със сос болонезе.

Надяваме се предимствата на носенето на храна от вкъщи да са ви вдъхновили и сами да започнете своите първи стъпки в това начинание. Да приготвяш обяд 5 пъти седмично в продължение на месеци със сигурност е трудно, но затова пък има компании за кетъринг във Варна и други големи градове в страната, които предлагат месечен абонамент за здравословен обяд в офиса.

Споделяне:
admin

Румяна Колева

Не мога да се опиша като един от най-добрите създатели на съдържание, но със сигурност съм човек, който силно се отдава на това, което прави и го прави с много вложени чувства, в резултат на което често се получава нещо прекрасно...

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Copy link
Powered by Social Snap