Меню
FMedia
Какво е SEO и защо толкова се нуждаем от него?

Какво е SEO и защо толкова се нуждаем от него?

Оптимизацията за търсачки (search engine optimization, SEO) е процес на оптимизиране на уебсайт, така че той да се представя добре в органичното търсене в Google и други. Високото класиране на думите за търсене, които са известни като ключови думи, увеличава видимостта на уебсайта и води до по-голям брой посетители.

Казано по-просто, прилагането на SEO оптимизация във вашия бизнес ще ви позволи да се свържете с тези, които търсят вашия продукт или услуга, и ще ви помогне да ги превърнете в клиенти.

Като собственик на бизнес, вие задължително трябва да имате изготвен план за популяризиране на вашия бизнес и привличане на нови клиенти. SEO трябва да бъде част от този план.

SEO е безспорно един от най-добрите начини да се свържете с целеви потребители и да споделите това, което правите. Внедряването на ефективна SEO стратегия обаче не е лесно и бързо, особено с всички скорошни актуализации на алгоритъма за класиране на Google. За тези от вас, които са готови да поемат риск и да се справят сами с оптимизацията за търсачки, ето няколко съвета, с които да започнете.

Разберете как търсят вашите клиенти

Преди да можете да оптимизирате уебсайта си, трябва да знаете за какво го оптимизирате. Термините, които хората използват за търсене на това, което предлагате, са известни като ключови думи.

Има много методи за намиране на ключови думи, но Google Keyword Planner е безплатен и лесен за използване, особено за начинаещи. Можете да намерите термини, като въведете URL адреса на конкурентен сайт в полето на целевата страница.

Внедряване на ключови думи във вашия уебсайт

След като определите ключови думи, които хората използват, за да намерят продукти или услуги, подобни на вашите, трябва да ги внедрите във вашия уебсайт. Ако сте правили това в миналото, може да ви е казано да включите точната ключова дума определен брой пъти на всяка страница.

Преглед и подобряване на SEO факторите на страницата

Съдържанието е много важна част от вашия уебсайт, но далеч не е единственият фактор, който ще повлияе на това колко добре се представя вашият уебсайт. Когато проектирате сайт или имате такъв, предназначен за вас, наложително е да улесните навигацията на сайта за потребителите.

Трябва да имате ясна йерархия на изгледа и ако имате множество теми, е важно да поддържате правилна структура на подредба.

Разпространяване на думата за вашето съдържание

Може да сте чували или да ви е казано „просто напишете страхотно съдържание“. Страхотното съдържание със сигурност е решаващ елемент за изграждането на уебсайт, който има много посетители, но далеч не е единственото нещо, което трябва да направите.

След като сте изградили страхотен уебсайт и сте го напълнили със страхотни ресурси, трябва да кажете на хората за него!

Със SEO вие ще разкажете на хората за вашето съдържание, което пък вероятно ще бъде споделено в социални мрежи. Съставянето на списък с хора, които са се свързали със съдържание, подобно на вашето, може много да ви помогне.

Това е един от най-лесните и ефективни методи, които се използват днес. Съществуват многобройни начини, които можете да използвате за изграждане на връзки, някои са по-добри за локално SEO, докато други методи за изграждане на връзки са насочени към по-високи органични класации.

Измерване на резултатите

Най-добрата част от SEO и входящия маркетинг като цяло е възможността за проследяване и усъвършенстване на целия процес. Предлагат се множество инструменти, които ви позволяват да следите уебсайта, източниците на трафик и ангажираността на потребителите.

Google Analytics и Google Webmaster Tools например са безплатни програми, предлагани от Google, които ще ви позволят да следите посетителите и уебсайта си. Ако в момента не проследявате уебсайта си, трябва да внедрите тези две програми веднага.

Движение напред

Ако вече осъзнавате, че непременно трябва да внедрите SEO за вашия уебсайт, не забравяйте да отделите време, за да разберете как хората търсят. Използвайте тази информация, за да напишете изключително съдържание и не се страхувайте да уведомите света за това, което предлагате.

В допълнение към SEO, трябва да разгледате и другите методи за входящ маркетинг, като социални медии или маркетинг на съдържание и как те могат да бъдат от полза за вашия бизнес.

Пожелаваме ви успех!

Споделяне:
admin

Николай Стоянов

SEO експерт в WebsiteDesign с дългогодишен опит в разработването и прилагането на линкбилндинг и brand awareness стратегии за корпоративни и крайни клиенти с цел повишаване видимостта на сайта, пред повече потенциални клиенти, налагане и разпознаваемост на бранда.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Copy link
Powered by Social Snap