Меню
FMedia
Как да разкажете страхотна история

Как да разкажете страхотна история

Страхотните истории успяват, защото са в състояние да пленят въображението на голяма и/или важна аудитория.

Страхотната история е истинска. Не непременно защото е реална, а защото е последователна и автентична. Потребителите са твърде добри в надушването на несъответствия и маркетологът ще се размине бързо с историята, за която е положил толкова усилия да бъде измислена...

Най-добрите истории дават обещание. Те обещават забавление, безопасност или пряк път. Обещанието трябва да бъде смело и дръзко. Или е изключително, или не си струва да слушате (гледате, четете).

Страхотните истории са достоверни. Доверието е най-ограниченият ресурс, който ни остава. Никой не се доверява на никого. Хората нямат доверие на красивите жени, които им се усмихват. Нямат доверие на новините. Нямат доверие на управляващите. И със сигурност не вярват на компаниите, които произвеждат фармацевтични продукти. В резултат на това нито един маркетолог не успява да разкаже история, освен ако не е спечелил доверието да разкаже тази история.

Страхотните истории са фини. Изненадващо е, че колкото по-малко детайли изпише един маркетолог, толкова по-мощна става историята. Талантливите маркетолози разбират, че позволяването на хората да правят собствени заключения е много по-ефективно от обявяването на тяхната гледна точка.

Страхотните истории се случват бързо. Първите впечатления са далеч по-мощни, отколкото си представяме.

Страхотните истории не винаги се нуждаят от цветни брошури, праймтайм, или среща лице в лице. Или сте готови да слушате, или не сте.

Страхотните истории рядко са насочени към всички. Представителната извадка от хора, най-вероятно ще те игнорират. Те имат твърде много различни гледни точки за живота и като цяло, не са много доволни от него. Ако трябва да напоите историята си, за да се харесате на всички, то тя няма да се хареса на никого. Най-ефективните истории съответстват на мъничка публика - и тогава тази подбрана аудитория разпространява историята.

Страхотните истории не си противоречат. Ако вашият ресторант е на правилното място, но имате неправилно меню, губите. Ако вашата художествена галерия представя подходящите художници, но вашият персонал е съставен от каруцари, вие губите. Потребителите са умни и веднага ще прозрат вашата измама.

Най-вече страхотните истории са съгласни с нашето светоусещане. Най-добрите истории не учат хората на нещо ново. Вместо това, най-добрите истории са съгласни с това, което публиката вече вярва и кара членовете на аудиторията да се чувстват умни и сигурни, когато им се припомни колко правилно са били на първо място.

По размисли на Сет Годин

Споделяне:
admin

Славчо Панов

SEO спец, голям мераклия за писане, музициране и рисуване (останал само с мераците). Директор, издател, лектор, автор, мечтател. Любител на животинки, недолюбващ хората...

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Copy link
Powered by Social Snap