Меню
FMedia
5 здравословни предимства на полезното фета сирене

5 здравословни предимства на полезното фета сирене

  • Категория: Здраве
  • Тагове:
  • 30 авг. 2022г.
  • 0 коментара
  • Автор: Румяна Колева

Един фаворит, който има своето редовно място на трапезата ни

Изкусителните млечни продукти винаги имат място в менюто ни – те са любими и на малки, и на големи. Освен характерният им вкус, има много причини, които ни подсказват, че трябва редовно да присъстват на трапезата ни. Едно от най-здравословните в това отношение е неутралното на пръв поглед гръцко фета сирене.

Основни предимства и отличителни качества на сиренето фета

1. Достатъчно хранително, без излишни калории

В 100 грама фета сирене има едва 250 калории, което го прави перфектен продукт за балансирания режим на всеки от нас. Тази новина ще зарадва особено представителките на нежния пол, които стриктно съблюдават какви храни консумират и каква енергия им доставят те. Гарантирано ще се погрижите за фигурата си и същевременно ще доставите несравнимо удоволствие за сетивата си.

2. Ценни вещества

Освен наличието на 14-15 грама протеин, фета сиренето може да се похвали и с отлични дози на калций и фосфор. Това са все ценни вещества за тялото ни, за да бъде то във форма и да функционира по учебник.

3. Фаворит по комбинации

Деликатният и не толкова доминиращ вкус на този вид сирене го прави съвършената добавка към различни ястия. Най-подходящо е да го съчетаете с пресни салати, включващи домати, краставици и/или марули, гарнирани с маслини и полети обилно със зехтин.

4. Слънчева храна

Фета сиренето може да се определи като слънчева храна, защото то ни носи лекота и ситост през лятото. Топлите месеци ни карат да залагаме на нутриенти, които не създават чувство на тежест в стомаха, а в същото време ни зареждат с достатъчно енергия.

5. Помощник в депресията

Невероятно, но факт – депресията може да се бори и със сирене, особено ако е фета. Съставът му, в който влиза и рибофлавинът, определено спомага не само за намаляване на подкожните мазнини, но и подпомага репродуктивната система на дамите. Положителната му роля е и по отношение на хормоните на щитовидната жлеза. И не на последно място, това рефлектира върху съня ни и възможността да бъдем в мир със себе си.

Други здравословни видове сирена

Освен фета сирене, можем да сервираме често и някои други видове сирена, главно заради техния здравословен принос за организма. Както се казва, въпрос на вкус, но пък изборът е достатъчно голям.

  • Извара

Обикновено тя се произвежда от краве мляко, а мазнините в нея са по-малко като количество. Може да я откриете обезсолена или овкусена със сол, без лактоза, кремообразна или смесена с друго сирене. Ако целите отслабване, тя е изключително подходяща, а и в нея има почти 30 грама белтъчини.

  • Рикота

Тук отново присъства солидна доза протеин, както и цинк, витамини от група В и А. Мазнините са по-малко, както и наличието на натрий. Сиренето се получава след вторична преработка на суроватката, останала при производството на млечния продукт. В кухнята то намира приложение, както за солени ястия, така и за десерти. Италианците го обожават и го използват за гарниране на традиционната за тях паста.        

  • Пармезан

Зрелият пармезан може да престоява с години, преди да бъде готов за консумация. След като той достигне нужната фаза, се получава твърда консистенция със следи от малки гранули и наситен, преобладаващ вкус. 

Пармезанът е отличен приятел на супите, спагетите, а сервиран като предястие или към свежи нарязани плодове е неповторимо изживяване за вас или гостите в дома ви.

Бременните жени, възрастните, децата и спортистите не само, че не бива да го избягват, а трябва редовно да консумират от него, защото той се усвоява много лесно и снабдява организма с полезни вещества.

Споделяне:
admin

Румяна Колева

Не мога да се опиша като един от най-добрите създатели на съдържание, но със сигурност съм човек, който силно се отдава на това, което прави и го прави с много вложени чувства, в резултат на което често се получава нещо прекрасно...

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.